مشاوران هیروو

ساخت وبلاگ

داشتن کودک مودب

همانطور که میدانیم روش های تربیتی کودک در دنیای امروز بسیار گسترده و پیچیده شده است. پس میتوان گفت که پرورش کودکان بسیار سخت تر شده است. والدین باید در میان تمامی این اطللاعات و روش ها بهینه ترین و کاربردی ترین متد ها را شناسایی و برای تربیت کودکان به کار بگیرند. در این میان کمک گرفتن از روانشناس کودک می تواند به صورت چشمگیری به والدین کمک کند.

 

خواست والدین از نتیجه تربیت کودک

در این بین مودب بودن کودک برای خانواده ها بسیار مهم است . بطوری که برخی والدین کودک کم رو و خجالتی در عین حال مودب را به کودک بازیگوش ترجیح می دهند. لازم به ذکر است که داشتن کودک کم رو و کودک با ادب بسیار به یکدیگر شبیه هستند.

یکی از مواردی که باعث خجالتی شدن فرزند می شود باید ها و نباید هایی است که والدین به صورت افراطی به آنها گوشزد می کنند . در این مورد نیز بهتر است که والدین به جای استفاده از نباید ها مانند نکن ، نشین ، نرو ، و ... از تشویق جهت انجام کار هایی مانند به جای آن کار این کار را بکن ، بهتر است کمی صبر کنی و ...

 

پس با کودک چگونه برخورد کنیم

هر چند برای تنبیه کودکان  در برخی موارد به صورت صحیح نیاز است ولی همواره تشویق کردن بسیار موثر تر واقع می شود. کودکان شیفته آن هستن که به آنها توجه شود و از هر راهی این توجه را حاضرند که جلب کنند. اگر این توجه را به صورت تشویق به آنها بدهیم کودک به گونه ای تربیت می شود که سعی می کند آن توجه را با تشویق شدن های دیگر بدست آورد.

نقش والدین در تربیت کودک این است برای اینکه کودکان مودب داشته باشند باید در درجه اول خودشان با آنها مودبانه حرف بزنند .

شما می توانید از طریق مشاوره تلفنی کودک روش های تربیت کردن کودک مودب و نحوه مودبانه حرف زدن با کودک را از مشاوران روانشناس کودک بپرسید.

 

مشاوران هیروو...
ما را در سایت مشاوران هیروو دنبال می کنید

برچسب : داشتن کودک مودب , تربیت کودکان , کودک کم رو و خجالتی , تنبیه کودکان , نقش والدین در تربیت کودک , مشاوره تلفنی کودک , مشاوران روانشناس کودک , روش های تربیتی کودک, نویسنده : هیروو heiroo بازدید : 305 تاريخ : شنبه 22 مهر 1396 ساعت: 16:27

جلوگیری از ترک تحصیل نوجوان و افت تحصیلی نوجوانان

 

طبق آمار سازمان همکاری اقتصادی و توسعه جهانی ، سالانه از هر 2 نوجوان در حال تحصیل یکی ادامه تحصیل را رها می کند. جالب است که در این میان افت تحصیلی دانش آموز نقش بسیار کمی دارد و اغلب دانش آموزان ترک تحصیل کرده دارای هوش تحصیلی متوسط رو به بالایی هستند.

 

چرا این نوجوانان ترک تحصیل می کنند؟

 

دلایک رها کردن تحصیل دانش آموزان در کشور های پیشرفته و در حال توسعه آیا با هم فرق می کند؟

 

راه های جلوگیری از ترک تحصیل نوجوانان چیست؟

 

یکی از مهمترین دلایل ترک تحصیل موضوع افسردگی می باشد.  برخی از نوجوانان به دلیل شرایط خانوادگی و اجتماعی و حتی برخی از آنها به دلایل اقتصادی دچار افسردگی می شوند و هدف مشخصی را دنبال نمی کنند .

 میلشان برای چیز های خوبی که در گذشته می خواستند را از دست می دهند و آینده خود را به خطر می اندازند .

 

در حال حاضر موضوع افسردگی شیوع بیشتری بین نوجوانان داشته است بطوری که میتوان گفت اغلب نوجوانان دچار سردرگمی برای اهداف و زندگی آینده خود است. 

 

تکنولوژی نیز به شدت یافتن این سردرگمی دامن میزند . بطور مثال دیده می شود که پدیده افسردگی در بین نوجوانان در شبکه های اجتماعی به صورت یک امر مثبت تلقی می شود و نوجوانان برای دریافت توجه به راحتی خود را مانند افراد افسرده ، شکست خورده ، نا توان و بدبخت نشان می دهند.

 

راهکار بسیار موثری که می توان به والدین پیشنهاد داد صحبت کردن با فرزندان است . پدیده افسردگی به حدی جدی است که سازمان بهداشت جهانی شعار سال 2017 خود را " بیا حرف بزنیم" جهت درمان افسردگی قرار داده است.

 

 صحبت کردن نباید به صورت نصیحت وار و یا با پرخاشگری یا توهین باشد چرا که ممکن است نتیجه برعکس بگذارد . باید در درجه اول فضای صمیمی ایجاد کنند و سپس به فرزندانشان اجازه دهند که حرف بزند. نیازی به تصحیح کلمات ، برخورد ، و یا در کردن اظهار نظرات نیست. فقط کافی است روبروی فرزند بنشینند و به حرف های او گوش دهند.

 

در صورت نیاز می توانید از مشاوره تلفنی برای دریافت راهکار ها ی مناسب جهت تشویق به ادامه تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل نوجوانان با مشاوران متخصص کودک و نوجوان تماس بگیرید. 

مشاوران هیروو...
ما را در سایت مشاوران هیروو دنبال می کنید

برچسب : افت تحصیلی,افت تحصیلی دانش آموزان,افت تحصیلی به انگلیسی,افت تحصیلی چیست,افت تحصیلی دانشجویان,افت تحصیلی pdf,افت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی,افت تحصیلی در دبیرستان,افت تحصیلی در دانشگاه,افت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی, نویسنده : هیروو heiroo بازدید : 283 تاريخ : 19 مهر 1396 ساعت: 22:23

کودکان در مواجهه با طلاق

کودکان بعد از طلاق با چه چیزهایی مواجه‌اند ؟

آسیب‌های طلاق بر کودکان چیست ؟

چه کار کنیم که کودکان در رویارویی با طلاق آسیب کم‌تری ببینند ؟

 

کجا باید زندگی کنم؟ نخستین پرسشی است که بسیاری از فرزندان طلاق بعد از جدایی والدین آن را از خود می پرسند، زیرا از آن پس دیگر امکان گذراندن روزها و شب ها در کنار هر والد برای آنان وجود ندارد.

 

 

مشکلات کودکان در مسیر طلاق

کودکی دوره‌ای از زندگی است که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است ، به همین دلیل توجه به رویدادهایی از قبیل طلاق در این دوره از اهمیت بیش‌تری برخوردار می‌باشد .کودکان طلاق زمانی که در این محیط قرار می‌گیرند ، به شدت مضطرب خواهند شد و بسیاری از آن‌ها به این موضوع فکر می‌کنند که پدر یا مادر برای همیشه ‌‌آن‌ها را ترک خواهند کرد . این فکر منجر به اختلالات بسیار زیادی مانند افسردگی ، اختلال‌های شخصیت ، اضطراب و مشکلات دلبستگی و هزاران بیماری روانی دیگر می‌شود .

 

خاطراتی که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شوند
 
با توجه به آنچه که گفته شد، پس از جدایی والدین فرزند یا فرزندان حاصل از زندگی مشترک باید به انتخاب خود یا پدر و مادر با یکی از آنان زندگی کند. اما نکته مهمی که در اینجا نباید آن را فراموش کرد این است که وقتی به طور مثال وی با پدر خود زندگی می کند و در روزهای پایانی هفته نزد مادر می‌رود، نخستین سئوالی که از وی می شود این است که خانه پدرت چه خبر بود؟ آنجا غذا چه می‌خوری؟ چرا لباست مرتب نیست؟ چرا دستت زخم شده است؟پدرت با تو بد رفتار می‌کند؟و... .

البته داستان به همین جا ختم نمی شود در این برخوردها گاهی خانواده ها نیز شرکت می کنند، عمه، خاله، عمو، دایی و ... نیز در صحبت هایشان پدر یا مادر کودک را مورد اهانت قرار می دهند، غافل از اینکه این افراد هویت خانوادگی کودک را تشکیل می دهند و با تخریب این هویت زمینه را برای ابتلای فرد به مشکلات روانی و سوق دادن او به سوی ناهنجاری های اجتماعی فراهم می آورند.
 
این دلخوری ها موجب می شود تا زن و مرد هیچگاه به خوبی از هم سخن نگویند و تنها نکات منفی رفتارهای یکدیگر را بیشتر به خاطر آوردند، اما ماجرا آنجا بغرنج می‌شود که در مواجهه با کودک مادر یا پدر از بدی های طرف مقابل بگویند و احساس تعلق خاطر خانوادگی فرزندشان را دچار خدشه کنند، اینکه کودک یا نوجوان به فکر فرو رود و با خود بیندیشد که چه خانواده بدی دارد و در این زمینه احساس سرافکندگی کند و حس ناخوشایندی داشته باشد که بر تمام زندگی او تاثیر خواهد گذاشت. 

 

توجه به کودکان طلاق

زمانی که برای والدین راهی جز طلاق باقی نمی‌ماند باید تمام تلاششان را بکنند که فرزندان و به ویژه کودکان و نوجوانانشان تا حد ممکن آسیب کمتری ببینند . سعی کنید در فضایی آرام خبر طلاقتان را به فرزندانتان بدهید تا آن‌ها باور کنند که فاجعه روی نداده است . اگر این موضوع برایتان دشوار است حتما از مشاوران و روانشناسان کمک بگیرید .


مراجعه به روانشناسان و مشاوران

برای مدیریت بحران‌های زندگی به ویژه طلاق ، کمک و یاری گرفتن از روانشناسان و مشاوران بسیار ضروری به نظر می‌رسد . اگر خودتان یا یکی از نزدیکانتان با موضوع طلاق درگیر هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتما با مراجعه به روانشناسان و مشاوران از کمک‌های حرفه‌ای آن‌ها بهره‌مند شوید تا آسیب‌های طلاق بر کودکان تا حد ممکن کم شود . اگر مراجعه به مراکز مشاوره برایتان دشوار است می‌توانید از کمک‌های مشاوره تلفنیاستفاده کنید . برای دریافت بهترین مشاوره ها و اطلاعات در زمینه کودک و نوجوان ، و دریافت حمایت‌های ویژه طلاق یا سایر بحران‌های زندگی از هر جایی که هستید می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی رایگان استفاده کنید . 

سخن آخر اینکه هر چند که متاسفانه طلاق با اختلافات میان زوج ها همراه است و بیشتر والدین بعد از جدایی نمی توانند روابط مناسبی به عنوان پدر و مادر فرزندشان با یکدیگر داشته باشند اما نباید از یاد ببرند که هر گونه بی توجهی به این موارد می تواند فرزندشان را در آینده با مشکلات عدیده ای روبه‌رو کند که شاید در آن زمان برای کمک به وی دیر باشد. 

واقعیت این است که در حال حاضر نهاد مشخصی در جامعه برای حمایت از فرزندان طلاق وجود ندارد، تا به صورت دقیق این دغدغه ها را بررسی کرده و راهکارهای مورد نیاز را برای آن تدوین و اجرایی کند. این در حالی است که این کودکان عضوی از جامعه هستند و قرار است فردا خود خانواده ای را تشکیل دهند. 

منبع : وبلاگ مشاوران هیروو

مشاوران هیروو...
ما را در سایت مشاوران هیروو دنبال می کنید

برچسب : روانشناسی بچه های طلاق, نویسنده : هیروو heiroo بازدید : 1291 تاريخ : يکشنبه 2 مهر 1396 ساعت: 12:51